2 Mart 2015 Pazartesi

Reklamlarda Kullanılan Renklerin Anlamları

Renkler; Tüketicinin dikkatini çekmek, markanın akılda kalmasını sağlamak ve belli bir davranışa yöneltmek için kullanılan önemli bir araçtır. Her rengin kendine özgü bir anlamı vardır. Renkler, neredeyse dünyanın her yerinde aynı anlamı taşımaktadır fakat bazı renkler  kültürden kültüre farklılıkta gösterebilmektedir. Reklamlarda gördüğünüz her bir rengin insan psikolojisi üzerinde etkisi oldukça fazladır. Tüketiciler renkleri gördüğünde akıllarında marka ile ilgili belirli bir imajda oluşmaktadır ve kullanılan renkler tüketicilerin davranışlarını doğrudan etkilemektedir.

Renklerin Anlamları;

MAVİ: Güveni ve sonsuzluğu  temsil eder ve bilinç altında kendinden emin duygu yaratır.
SİYAH: Gücü, şıklığı temsil etmektedir.
KIRMIZI: Tutkuyu, heyecanı, şehveti temsil eder. İştah uyarıcı etkisi vardır.
YEŞİL: Tazeliği, doğallığı, huzuru çağrıştırır.
TURUNCU: Enerji, canlılık ve samimiyetin rengidir.
BEYAZ: Saflığı, temizliği ve masumiyeti temsil eder.
KAHVERENGİ: Doğallığın, sürekliliğin temsilidir.
MOR: Duygusallığı, şıklığı temsil eder.
GRİ: Dengeyi, ciddiyeti ifade eder.
PEMBE: Neşe, mutluluk ve sevimliliği çağrıştırır.
SARI: Sıcaklığı, lüksü çağrıştırır ve uyarıcı etkisi vardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder