Markalar, hedef kitlelere sundukları reklamlarda ürün ile ilgili hedef kitleleri ikna etmeye çalışırlar. İkna etmek için ise çeşitli vaatlerde bulunurlar. Bu vaat sonucunda asıl amaç ürünün satışını gerçekleştirmektir. Reklamlar çoğunlukla hedef kitlenin inançlarını, görüşlerini değiştirmeye yönelik, tüketiciyi markaya yönlendirme ve satışını gerçekleştirme yatmaktadır. E-ticaret yapan alışveriş sitelerine baktığımızda, bu kanalın tercih edilmesi için tüketiciye çeşitli vaatler sunması gerekmektedir. Aksi taktirde tüketiciler geçmişten günümüze kadar gelen alışkanlıklarını bırakmayıp, bir ürünü almak için satış noktalarına gidip, saatlerce zaman harcayarak alışverişlerini gerçekleştirmeye devam edeceklerdir. Ancak son yıllarda yapılan reklamlarda E-ticaret kavramını sıklıkla duymaya başladık. İnternet üzerinden satış yapan alışveriş siteleri, tüketicilere belli vaatler sunarak, tercihlerini bu yöne çekmeyi amaçlayıp, satışlarını yapmak istemektedirler. Burada aklımıza ilk gelen soru ise e-ticaret siteleri hedef kitleleri alıcı konumuna sokmak için nasıl vaatlerde bulunmalıdır? Öncelikle e-ticaret yapanlar şunu düşünmelidir. Niçin bizi tercih etmeliler, bizden nasıl bir yarar sağlayacaklar, hangi kolaylıkları tüketiciye sunabiliriz gibi. soruları kendilerine sormalıdırlar. Buradan yola çıkarak hedef kitlelerin değerlerini, davranışlarını iyi bilmek gerekir. Her tüketici farklı bir vaat üzerine tercihini e-ticaretten yana kullanabilir. Bu vaat, zamandan tasarruf, ücretsiz kargo, ürün çeşitliliği, fiyat karşılaştırması yapabilme olanağı olabilir. Örneğin tüketiciler hiç yorulmadan internet üzerinden aynı kategoride farklı farklı ürünlere, farklı fiyat aralığındaki ürünlere, fazla zaman harcamadan, yol masrafı olmadan erişim kolaylığına sahip olurlar. E-ticaret firmaları bu vaatlerin yanında ikna edebilmek için çeşitli yöntemlere de gidebilmektedir. Öncelikle firmanın web sitesinin tasarımı ikna için önemli bir etkendir. SSL adı verilen güvenlik sertifikasının olması, tüketicilerin ikna olmasında ve alışverişi gerçekleştirmesinde güven arz etmektedir. Aynı zaman web sitesinin telefon aracılığıyla erişilebilir olması, tüketicilerin her an alışveriş yapabilme şansını beraberinde getirecektir. Ürünü iade ve değiştirme hakkı da tüketicileri ikna etmede önemli bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Alışılagelmiş olan alışveriş sisteminin, gündemde olan e-ticarete kayması için sistemli bir çalışma, tüketici isteklerini göz önünde bulundurma ve reklamlarında vaatlerin net olarak ifade edilmesiyle bu alışkanlıkların değişmemesi için bir engel olmayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder