Bunun sebebi kırmızı renginin tüketicilerin üzerinde iştah duygusunu kabartmasıdır. Kırmızı kan akımını hızlandırdığı için açlık hissini uyandırmaktadır. Sarı renk ise; mutluluğu temsil etmektedir. Tüketiciler kırmızı ve sarı rengini gördüğünde kendilerini mutlu ve acıkmış olarak hissederler bu da tüketimi kaçınılmaz kılmaktadır.
Fast-food markalarının mekan dizaynlarına baktığımızda daha çok kahverengi tonlarında tercih etmektedirler bunun sebebi ise kahverenginin hareketleri hızlandırıcı özelliğinin olmasıdır. Fast- food mantığıyla doğrudan örtüşmektedir. Fast- food kavramı "Ayaküstü Yemek" anlamında kullanılmaktadır. Tüketicilerin hızlıca yemelerini sağlamak amacıyla kahverengini yoğun olarak kullanırlar. Ayrıca diğer yemek yerlerindeki sandalye, koltuk konforunu bulmanız olanaksızdır bunun sebebi ise tüketicilerin saatlerce oturmasını önleyip, hızlıca tüketmelerini sağlamaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder