19 Mart 2015 Perşembe

Göstergebilim ve Reklam İlişkisi

Reklamlar, hayatımızın her anında karşımıza çıkmaktadır televizyonda, dışarıda, internette, dergilerde, gazetelerde. Önemli olan o reklamı nasıl anladığımızdır. Reklamlar verilmek istenen bir mesajı direkt olarak da anlatabilir, dolaylı yoldan da anlatabilmektedir. Reklamların görünen kısmı olduğu kadar buz dağı gibi görünmeyen kısmı da vardır. Bir reklamı, göstergebilim aracılığıyla analiz etmek görünmeyen kısmını ortaya çıkarmada etkili olacaktır.  Çoğu reklam afişlerinde düz anlamlar, yan anlamlar bulunmaktadır. Bunlar; Semboller, ikonlar, renkler kullanılarak tüketiciyi düşündürüp ve çağrışım yoluyla verilmek istenen mesajı anlamlandırmalarını amaçlamaktadır. Göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile analiz etmek için gösterge, gösteren ve gösterilen ilişkisini kavramak gerekmektedir. Kısaca tanımlamak gerekirse, Gösterge; bir ses, kelime veya görsel bir imge olabilir. Gösteren; Gerçek hayatta var olan bir nesnenin düz anlamı. Gösterilen ise, gösterenin sunduğu yan anlam olarak tanımlanabilir. Reklamları sadece gördüğünüz düz anlam olarak değil, yan anlamda vermek istediği mesajı kendi çağrışımlarınız yoluyla anlamlandırmak daha doğru olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder