Reklam ajansı, diğer iş alanlarında olduğu gibi ticari anlaşmalar doğrultusunda müşterilerine istedikleri gibi yaratıcı çözümler sunan planlama ve yaratım merkezleridir.
Account Manager: Müşteri temsilcisi - Ajans ile müşteri arasında bir köprü görevindedir.
Account Planners: Stratejik Planlamacı- Pazarın var olan koşulları, tüketici özellikleri ve beklentilerinin araştırmalarla desteklenen boyutunun nabzını tutan kişilerdir.
Yaratıcı ekip kimlerden oluşur?
Metin Yazarları: Yaratıcı fikirleri şekillendirmeden ve metinleri biçimlendirmekten sorumlu kişilerdir.
Art Direktörler: Görsel tasarımlar yaratarak metin ile görselliğin bütünlüğünü oluşturmaktan sorumlu kişilerdir.
Prodüksiyon Ekibi ve Trafik
Prodüksiyon: Yaratıcı ekibin oluşturduğu orjinal konseptten yola çıkarak fikrin son şeklini veren uygulamacılardır.
Trafik: Ajans içi ve departmanlar arası, koordinasyonu sağlayan, müşteriden gelen brif, yaratıcı brif ve uygulamaların gerçekleşmesindeki zamanlamayı ayarlayan ve işlerin yetişme süresini takip edenlerdir.
En çok merak edilen ise reklam/metin yazarının görev tanımıdır
JR Reklam Yazarı: Sektöre yeni girmiş yazardır.
Reklam Yazarı: JR'lığın görevlerini yerine getirmiş ve hem maaş hem de gerçekleştirdiği projeler itibariyle daha fazlasını alan yazarlardır. Altlarında çalışan ve eğitmekle sorumlu oldukları stajyerleri olabilir.
Senior Reklam Yazarı: Sektörde uzun yıllar çalışmış, ulusal ve uluslararası büyük markalara hizmet etmiş ve sektörde ödülleri olan yazardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder