17 Mayıs 2015 Pazar

Bir reklam ajansında Brifing nasıl hazırlanmalıdır

Bir firma için reklam çalışması yapılacak ise firma hakkında bazı bilgilere sahip olmamız gereklidir. Firmanın amaçları ve istekleri doğrultusunda yapılacak olan çalışmanın başarılı olabilmesi için öncelikle öğrenilmesi gerekenler;
1.Geri Plan
Sizi reklam yapmaya iten nedenler nelerdir?
1.1.Ürün/Marka
1.2.İletişim hedefleriniz 
1.3.Hedef Kitleniz
1.4.Müşterilerinize ulaştığınız mevcut iletişim kanallarınız nelerdir?
1.5.Reklamla vurgulanmak istediğiniz 'mesajlarınız' nelerdir?
1.6.Hedef kitlenizin bu reklamı izledikten  sonra ne yapmasını istiyorsunuz?
2.Pazar Durumunuz
3.Reklamın teması ne olmalıdır?
4.Vaat
5.Reklam
-Ajans olarak bu reklam çalışmasını niye yapıyoruz?
-Amaç yeni bir ürün tanıtımı mı? Mevcut ürün hakkında tutum değişikliği mi? Ürün ya da marka konumlandırmak mı?
6.Ses tonu
7.Olması ve/veya olmaması gerekenler
8.Bütçe
9.Diğer
10.Değerlendirme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder